Трудове навчання
Об’єктами
оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання можуть бути:
– рівень застосування знань та умінь в
практичній роботі;
– проектнотехнологічна діяльність
учнів;
– уміння користуватися різними видами
конструкторськотехнологічної документації та іншими джерелами інформації;
– якість виконання практичних робіт;
– рівень сформованості трудових прийомів
і умінь виконувати технологічні операції;
– рівень самостійності у процесі
організації і виконання роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і
т.п.), виявлення елементів творчості.
На
результат оцінювання навчальних досягнень учнів впливають дотримання правил безпечної праці і санітарногігієнічних
вимог та уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в
процесі роботи.
Вимоги
оцінювання навчальних досягнень застосовуються відповідно до Державних вимог до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених навчальною програмою
та з урахуванням вікових особливостей
учнів.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учні
можуть розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, інструменти, моделі
тощо) та називають їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учні
описують незначну частину технологічних об’єктів; частково розпізнають
інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
|
3
|
Учні
мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними
поняттями); з допомогою вчителя виконують елементарні практичні завдання;
використовують за призначенням робочі інструменти та обладнання
|
Середній
|
4
|
Учні
знають окремі відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні
прийоми роботи інструментом
|
5
|
Учні
відтворюють навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з
допомогою вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками;
частково володіють прийомами роботи інструментом
|
6
|
Учні
самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для
виконання практичних робіт; виконують
окремі частини технологічних операцій
|
Достатній
|
7
|
Учні
самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний
для виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до
інструкцій вчителя; частково контролюють власні навчальні дії; з допомогою
учасників проекту і учителя виконують завдання , що стосуються окремих етапів
проектної діяльності
|
8
|
Учні
виявляють розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються
аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між
технологічними операціями; використовують набуті знання і уміння в
стандартних ситуаціях
|
9
|
Учні
володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в
практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в
процесі проектної діяльності
|
Високий
|
10
|
Учні
володіють глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях;
беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з
допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види
запланованих робіт
|
11
|
Учні володіють гнучкими знаннями і навичками в межах
вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних
ситуаціях, знаходять і аналізують додаткову інформацію; самостійно
розробляють технологічний процес виготовлення виробу та забезпечують його
виконання; самостійно проектують та виконують всі види запланованих робіт
|
Високий
|
12
|
Учні
мають системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у
тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний
процес виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно
проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт
|
|